„Slaptas eksponatas“ – tai žaidybinis interaktyvus sprendimas muziejams, padedantis lankytojams tyrinėti ekspozicijas per užduotis, klausimus ar QR kodus.
Sistema kiekvieną dieną ar savaitę išrenka „slaptą eksponatą“, o lankytojai turi jį surasti remdamiesi užuominomis.
Radus eksponatą, vartotojas gali nuskenuoti QR kodą, sužinoti istoriją, atsakyti į klausimą ar gauti simbolinį „atradėjo ženklelį“.
Toks žaidybinis formatas skatina aktyvų pažinimą, padidina susidomėjimą ekspozicijomis ir leidžia muziejams pritraukti naujas auditorijas – ypač vaikus ir šeimas.
Pagal UNESCO (2023) tyrimą, edukaciniai žaidybiniai formatai muziejuose padidina jaunimo įsitraukimą 42 %.
nustato užuominas ir klausimus;seka dalyvių aktyvumą;kuria savaitinius ar teminius žaidimus;mato ataskaitas apie lankytojų įsitraukimą;panaudoja sistemą edukaciniams užsiėmimams.
Lengva edukacijos forma: nereikia papildomos programos – viskas automatizuota.Daugiau lankytojų susidomėjimo: kiekvieną savaitę atsiranda nauja užduotis.Greitas atgalinis ryšys: matomi populiariausi eksponatai.Galimybė kurti partnerystes: sistema gali būti naudojama bendriems projektams su mokyklomis ar kultūros centrais.Mažiau rankinio darbo: užduotys gali būti automatizuotos keliems mėnesiams į priekį.
Padidėjęs lankytojų aktyvumas: žmonės juda po muziejų, tyrinėja ir atranda.Jaunimo įsitraukimas: sistema pritaikyta šiuolaikiniam mąstymui – žaidimo principai motyvuoja.Skaitmeninis matomumas: rezultatus galima dalintis svetainėje ar socialiniuose tinkluose.Edukacijos stiprinimas: muziejus tampa mokymosi erdve, ne tik eksponavimo vieta.Tvarumas: sistema gali veikti metų metus, keičiant tik turinį.
Įtraukiama:darbuotojų mokymai;dizaino pritaikymas prie muziejaus svetainės;minimalios korekcijos pagal temą ar sezoną;konsultacijos dėl turinio planavimo ir QR kodų diegimo.