Privačiajame sektoriuje daug dėmesio skiriama žiniatinklio svetainės dizaino optimizavimui naudotojo patirties atžvilgiu. Tačiau ką tiksliai reiškia naudotojo patirtis? Kaip viešojo sektoriaus įstaigos gali pasimokyti iš geriausios žiniatinklio svetainės dizaino praktikos ir siekti ją įgyvendinti?
Privatus sektorius nustato geriausios interneto svetainių dizaino praktikos standartus, tačiau kaip viešojo sektoriaus įstaigos gali siekti tų pačių standartų?
Geras UX
Kalbant apie žiniatinklio dizainą, naudotojo patirtis (UX) apibūdina dizaino ir kūrimo metodų taikymą, kurie didina naudojimo paprastumą ir malonumą, kurį naudotojai jaučia naudodamiesi svetaine. Tinklalapis, sukurtas atsižvelgiant į fiziologines žmogaus akies tendencijas ir tipinio naudotojo lūkesčius, laikomas geru UX.
Istorija
Istoriškai viešojo sektoriaus įstaigų svetainėse UX nebuvo prioritetas. Daugelis jų buvo sukurtos interneto kūrimo pradžioje, ir net neseniai sukurti puslapiai kartais atspindi tą pačią primityvią estetiką ir funkcionalumą. Tačiau visa tai pradeda keistis, nes viešasis sektorius kreipiasi į privatųjį sektorių, prašydamas patarimų.
Sukurkite nuoseklia išvaizdą ir pojūtį
Vienas svarbiausių žingsnių optimizuojant viešojo sektoriaus interneto svetainės dizainą yra vizualinės darnos kūrimas. Įstaigos svetainės stilius ir dizainas turėtų būti nuoseklus visuose puslapiuose. Vieno atnaujinto, vizualiai patrauklaus pagrindinio puslapio, kuriame yra nuorodų į pasenusius ir nekokybiškus vidinius puslapius, palaikymas verčia lankytojus skeptiškai žiūrėti į ten randamą turinį. Dėl to tikimybė, kad jie naudosis jūsų siūloma informacija ir paslaugomis, tampa kur kas mažesnė.
Jūsų svetainė turėtų laikytis universalaus stiliaus vadovo visuose savo tinklalapiuose. Stilistiškai šie bendri motyvai turėtų būti modernūs, bet linkę būti minimalūs – ne visų kompiuteriai gali dirbti su sudėtingais “Javascript”, automatiškai atkuriamais vaizdo įrašais ir kitais įmantriais elementais. Ypač svarbu, kad paraiškų formos ir mokėjimų portalai būtų šiuolaikiški, nes žmonėms neramu įvesti konfidencialią informaciją senoviškai atrodančiame puslapyje.
Vizualiniai elementai, tokie kaip šriftai, logotipai, grafika ir reklaminiai skydeliai, visuose puslapiuose turėtų būti vienodi. Struktūriškai panašų turinį propaguojantys tinklalapiai turėtų būti panašiai išdėstyti. Be to, jūsų internetinės programos, žiniatinklio formos ir mokėjimų portalai, kai tik įmanoma, turėtų laikytis stiliaus vadove nustatytų stiliaus standartų.
Adaptyvusis dizainas
Jei reguliariai naudojate mobilųjį telefoną svetainėms pasiekti, tikėtina, kad esate susidūrę su prastu reaguojančiu dizainu. Geriausi pavyzdžiai – puslapiai, kurie įkeliami per pusę ekrano krašto arba yra tokie maži, kad geriau tiktų skruzdėlėms.
Vis dar yra įstaigų svetainių nėra sukurtos taip, kad būtų pritaikytos visoms naršyklėms ir įrenginiams. Tokia padėtis kelia problemų, nes daugiau kaip 60 proc. svetainių lankomumo ateina iš mobiliųjų įrenginių. Tai reiškia, kad daugiau nei pusė žmonių, besinaudojančių jūsų įstaigos svetaine, bando ją suspausti, priartinti ir perkelti taip, kad galėtų skaityti ir sąveikauti.
Jei nenorite, kad didelė dalis lankytojų atsisakytų svetainės dėl sudėtingo naudojimosi, būtina sukurti svetainę, kuri būtų pritaikyta mobiliesiems įrenginiams nuo viršaus iki apačios.
Prieinamumas
Per pastaruosius kelerius metus prieinamas dizainas tapo labai svarbiu viešojo sektoriaus rūpesčiu. Dabar įstaigos privalo užtikrinti, kad jų svetainės būtų prieinamos neįgaliems naudotojams. Vis dažniau tikimasi, kad miestų ir vietos valdžios institucijos taip pat laikysis WCAG standartų. Dalis priežasčių yra teisinės – neįgaliųjų teisių apsauga yra įstatymas, o dalis – moralinės. Jūsų svetainė turi būti prieinama visiems piliečiams!
Savivaldybių interneto svetainės turėtų būti sukurtos taip, kad jas būtų lengva skaityti. Tai gali būti labai svarbu žmonėms, kuriems sunku skaityti smulkų tekstą. Be to, valdžios institucijų svetainė taip pat turėtų būti integruota su pagalbinėmis technologijomis, kad naudotojai, kuriems sunkiau sekasi matyti, galėtų be problemų bendrauti su svetaine.
Valdžios institucijų svetainėmis neturi būti sunku naudotis. Privačios įmonės nustato nuoseklaus, reaguojančio ir prieinamo dizaino standartus, o rinkėjai tikisi panašios patirties visame viešajame sektoriuje. Geriausios žiniatinklio dizaino praktikos įgyvendinimas tampa vis labiau prieinamas nedidelius biudžetus turinčioms viešojo sektoriaus įstaigoms – tik nuo jūsų priklauso, ar imsitės tai daryti.